Chernobyl
Please Remain Calm
Millioner av mennesker er i fare etter Tsjernobyl-eksplosjonen, og atomfysikeren Ulana Khomyuk prøver fortvilt å få tak i Legasov og advare ham om trusselen om en ny eksplosjon som kan ødelegge hele kontinentet.
Ljudmilla ignorerer advarslene om kontaminasjonen fra ektemannen, som er brannmann. Legasov legger frem en dekontaminasjonsplan, til fare for mennesker.
Legasov, Shcherbina og Khomyuk risikerer livet og sitt gode navn og rykte for å avsløre sannheten om Tsjernobyl.