Der Greif
Mot sin mors vilje prøver Mark å finne en vei tilbake til Det svarte tårnet for å redde Memo. I mellomtiden prøver Becky å finne ut om innholdet i Krøniken virkelig eksisterer, eller om Mark hallusinerer.
Mark og Memo legger en plan for å sette Thomas fri. Becky har ingen mistanke. Hun er overbevist om at Mark innbiller seg alt. Moren hans også, som vil få ham innlagt på et psykiatrisk sykehus. Vil Mark klare å rømme?