Grotesquerie
I «Grotesquerie» har en rekke motbydelige forbrytelser opprørt et lite lokalsamfunn. Detektiv Lois Tryon føler at disse forbrytelsene er skremmende personlige, som om noen – eller noe – håner henne. Hjemme strever Lois med en anstrengt forhold til datteren sin, en ektemann som har langtidspleie på sykehuset og sine egne indre demoner. Uten noen ledetråder og usikker på hvor hun skal vende seg, aksepterer hun hjelp fra Søster Megan, en nonne og journalist hos «Catholic Guardian». Søster Megan, med sin egen vanskelige fortid, har sett det verste ved menneskeheten, men hun tror allikevel på menneskehetens kapasitet for å være god. Lois, på den annen side, frykter at verden gir etter for ondskapen. Etter hvert som Lois og Megan nøster sammen ledetråder, blir de viklet inn i et uhyggelig nett som bare ser ut til å fremme flere spørsmål enn svar.
En grusom forbrytelse ryster et lokalsamfunn i en småby. Skrevet av Ryan Murphy, Jon Robin Baitz og Joe Baken; regissert av Max Winkler.