Hannibal
Will Graham er FBIs mest talentfulle profiler. Han kan som ingen andre sette seg inn i seriemorderes tankegang. Men et slikt talent er ikke lett å holde i sjakk. Derfor får Will hjelp av en av landets fremste psykologer - en sjarmerende og sofistikert gentleman ved navn Hannibal Lecter...
Apéritif
Jack Crawford, lederen for FBIs avdeling for atferdsvitenskap, kaller inn profiler Will Graham for å hjelpe dem med å fange en seriemorder. Graham har undervist ved FBI-akademiet og er ikke spesielt ivrig etter å dra ut i felten. Crawford sørger for at en kjent psykiater, Hannibal Lecter, jobber sammen med ham for å lette stresset. Det virker som om Lecter har sine egne planer for Will.
Fast bestemt på å gi Abigail en form for avslutning, tar Will og Hannibal henne med tilbake til åstedet for farens forbrytelser. Men ting tar en vending til det verre når kopimorderen slår til igjen.