Hamilton
Hamilton begynner å jobbe hos Säpo, til Kristins store irritasjon. Han blir fort kjent med Birger, som hjelper ham med å finne ut at Norling har gjemt hemmelig informasjon på et lager.
Kristin og Hamilton drar til Hamburg for å bistå den tyske etterretningstjenesten BND i jakten på terroristene, som skal befinne seg i byen etter å ha forsvunnet fra skipet.