13-år gamle Henry Hart får seg deltidsjobb som Kid Danger, sidekick-under-opplæring for superhelten Captain Man.
Henry prøver å vende seg til sin nye rollen som Kid Danger, men sliter med å få kabalen skurkejakt, skole, familie og venner til å gå opp.
Henrys liv som Kid Danger står i fare ettersom Charlotte blir mer og mer mistenksom over alle hemmelighetene han prøver å skjule.
Captain Man mister på merkelig vis sine krefter, og blir redd for å dra på skurkejakt. Nå er det opp til Kid Danger å beskytte Solsyn og finne ut hvordan Captain Man kan få kreftene sine tilbake.
En tvilsom ny elev dukker opp på skolen, og Charlotte og Henry tror han har noe muffens på gang. Captain Man går undercover som vikarlærer for å finne ut mer.