HPI - Haut Potentiel Intellectuel
Vents d'Ouest
Politiet i Lille tror de har løst drapet på Antoine Levasseur. Kona hans, Jeanne, er savnet, og alt peker mot henne. Men da vaskehjelpen Morgane Alvaro, med sin skyhøye IQ, snubler over saksmappen, er hun slett ikke enig. Hun mener Jeanne også er et offer, og nøler ikke med å fortelle etterforskerne at de er på bærtur. Politiet må innrømme tabben og ansetter Morgane som konsulent. Nå tvinges den pertentlige etterforskningslederen Karadec til å samarbeide med den fyrrige alenemoren, som har et stort problem med autoriteter.