I am Groot
Etter hendelsene i "Guardians of the Galaxy Vol. 1" er baby-Groot endelig klar til å prøve å ta sine første skritt ut av redet sitt, for så å lære at du må kunne gå før du kan løpe.
Groot oppdager en mini-sivilisasjon som tror at den tilsynelatende enorme tre-barnet er helten de har ventet på.
Groot undersøker en skummel bråkelyd som hjemsøker Quadrant, noe som fører til en intens dans.
Groot drar ut for å male et familieportrett av seg selv og Guardians, men oppdager hvor mye rot og søl den kunstneriske prosessen kan være.