Elizabeth jobber med å få i havn en fredsavtale mellom Kina og Japan, men en kinesisk student som søker politisk asyl kan sette avtalen i fare. Samtidig er det anspent stemning hjemme mellom Alison og Stevie.
Elizabeth står foran en stor oppgave da hun skal forhandle med Iran om landets atomvåpenprogram. Hun er bestemt på å takle situasjonen på en rolig måte, men må tenke utenfor boksen når presidenten vil ty til militær makt.
Elizabeth står overfor uforutsette omstendigheter, og ber presidenten om hjelp til å løse en vanskelig situasjon i Vest-Afrika.