Allison DuBois prøver å balansere familieliv med å løse mysterier ved å bruke hennes spesielle gave: de døde sender henne syner om deres død og andre forbrytelser mens hun sover.
Allison blir frustrert når Joe får utført en medisinsk prosedyre og hun ikke kan "se" noe om helsen hans eller fremtiden. Hun søker hjelp av Catherine, en medsynsk, som advarer om problemene hun har i vente.