Mixed-ish
I denne spin-offen av den populære serien Black-ish, forteller Rainbow Johnson om sin opplevelse med å vokse opp i en familie med flere raser på 80-tallet og de konstante dilemmaene de måtte takle, om de skulle assimilere eller være lojale mot seg selv. Bows foreldre, Paul og Alicia, bestemmer seg for å flytte fra et hippie-kollektiv til forstaden for å forsørge familien sin bedre. Mens foreldrene hennes strever med utfordringene i det nye livet deres, navigerer Bow og søsknene hennes seg gjennom en gjennomsnittlig skole hvor de blir sett på som verken svarte eller hvite.
En ung Rainbow Johnson forteller om sin opplevelse med å vokse opp i en familie med flere raser på 80-tallet, dilemmaene de måtte takle for å tilpasse seg forstaden og samtidig være lojal mot seg selv.
Etter at en lærer sier at Rainbow må passe på at håret hennes er "velstelt" på dagen de skal ta bilder, blir hun usikker og begynner å få et komplisert forhold til håret sitt. Johan og Santamonica sliter med sin egen håridentitet.
Når Rainbow får en skoleoppgave som krever at hun finner familierøttene sine, finner hun ut at historien er mer komplisert på morens side av familien enn farens.
Bow må vurdere den sosiale effekten valget av date til det første skoleballet har. Johan oppdager sin kjærlighet for mote. Santamonica tilbringer tid med Harrison.
De populære jentene på skolen ber Rainbow om å bli med i Halloween-gruppen deres som Tootie fra "The Facts of Life". Rainbow tenker at hun har en mulighet til å passe inn, men Denise har andre tanker. Alicia vil ikke at barna skal gå på "knask eller knep".