Annet enn en kjærlighet for basket, ser det ut til at Lucas og Nathan er to unge menn med lite til felles, men de deler en mørk hemmelighet.
Lucas ber Keith spille med ham i den årlige "far og sønn"-basketballkampen og innser at han har en bedre farsfigur i livet sitt etter at Dan ydmyker Nathan på banen. I mellomtiden er det vanskelig for Peyton å takle årsdagen for morens dødsfall, og hun finner en trøstende støttespiller i Whitey.
Når Whitey kaster Lucas og Nathan av lagbussen for dårlig oppførsel, ender de to gutta opp 50 km hjemmefra.