Spencer James er en lovende spiller i amerikansk fotball som blir rekruttert av treneren Billy Baker ved Beverly High School. Spencer er usikker på om han skal flytte eller ikke, men moren og bestevennen overbeviser ham om at han må gripe muligheten.
Spencer og Jordan får en uventet dag sammen i Crenshaw, der Beverly Hills-gullgutten Jordan for første gang får oppleve det virkelige livet i South Central LA. Billy sliter med farsrollen.
Spencer er ekstatisk etter en seiersrekke og blir forført av det gode liv i Beverly Hills, noe som fører til et uventet eventyr med Asher.
Spencer får en perfekt anledning til å gi noe tilbake til Crenshaw og bli gjenforent med en mer og mer fjern Coop når Laylas musikkmogul av en far kommer tilbake. Men Coops stadig sterkere tilknytning til Shawns gjeng truer Spencers gode intensjoner.