Heidi Klum er tilbake som programleder for den ikoniske konkurranseserien. Tolv håpefulle nye designere er delt inn i to konkurrerende motehus og må skape et antrekk inspirert av Disney-prinsesser og -skurker.
Etter en omveltning i husene blir designerne utfordret til å skape et allsidig athleisure-antrekk som blander mote og funksjon.
Etter hvert som konkurransen mellom de to husene tilspisser seg, må designerne bruke sine kreative evner til å forvandle kjedelig stoff til fantastisk mote.
Designerne drar tilbake til skolenbenken hvor de må skape moteriktige antrekk med ukonvensjonelle materialer før de møter en sjokkerende vri ved elimineringen.
Etter en vanskelig eliminering må designerne samle seg da de får i oppgave å lage et plagg som passer til det ukonvensjonelle materialutseendet fra den forrige utfordringen.
Designerne må skjerpe seg når de blir bedt om å skape et streetwear-antrekk som snakker til deres individuelle merkevare.