Alex er på rømmen og må overliste Liam og teamet hans for å komme inn i leiligheten sin for å finne noe som kan hjelpe henne med å renvaske navnet sitt. Imens, i et tilbakeblikk til Quantico-treningen, får NAT-ene i oppgave å finne en nål i en høystakk mens de leter etter mulige trusler mot nasjonal sikkerhet.
NAT-ene lærer overvåkning i praksis ved å bruke det mot Miranda og hennes vanskeligstilte sønn, Charlie. Shelby prøver å holde Caleb unna, men Raina åpner døren til et nærere forhold med Simon. I fremtiden får Alex hjelp når hun prøver å hacke seg inn i en FBI-datamaskin.