The Regime
Victory Day
Idet Elena forbereder seg til seiersdagen, kommer en trøtt Zubak til palasset – hvor han får vite om kanslerens strenge forebyggende helsetiltak.
The Foundling
Nicholas er bekymret for Zubaks økende innflytelse på Elena og konspirerer med hennes øverste ministre i håp om å grave opp ødeleggende informasjon.
Elena prøver å begrense skadene ved å knytte nye bånd med folket sitt. I mellomtiden blir Agnes sin lojalitet satt på prøve av et anonymt tilbud.
Midt blant økende vold er Elena fast bestemt på å bli værende i palasset mens rådgiverne hennes legger en plan om å ta fra henne makten.