Up Next: BENEE
«Jeg fant ut hvor emosjonelt befriende det er å kunne få utløp for alt i en låt», forteller BENEE til Apple Music. «Jeg er ikke alltid så flink til å snakke med andre om det når jeg er trist. Men med musikken kan jeg bare slippe alt sammen løs.» Popartisten fra New Zealand vokste opp som en selverklært «weird kid» i svært kreative omgivelser, og prøvde ut en haug med hobbyer før hun fant sin plass i skolekoret. Kort tid etter begynte hun å legge ut coverlåter på nettet, og deretter tok det ikke lang tid før hun begynte å eksperimentere med sin egen sound. I Up Next-filmen hennes forteller hun om å være besatt av Harry Potter, hvordan vennene på skolen oppmuntret henne til å satse som artist, og at hun nekter å bli fanget i én spesifikk sjanger. I Apple Music-intervjuet med landsmannen Zane Lowe snakker hun om å hente inspirasjon fra artister som Lorde og Lily Allen. BENEE forteller også om å ikke være redd for å konfrontere sin egen angst i musikken, og om utfordringene hun har møtt som lovende live-artist i en verden begrenset av COVID-19. Se intervjuet og filmen, og sjekk ut utvalgte låter fra resten av Up Next-artistene våre.
BENEE forteller om å vokse opp i New Zealand som en «rar» Harry Potter-fan med en kjærlighet for musikk. Singer/songwriteren fikk i ung alder oppmerksomhet for coverlåtene hun la ut på internett, og prater her om hvordan hun bruker musikk som et utløp for alt hun ikke klarer å si kun med ord.
Zane Lowe and BENEE
I intervjuet med Zane Lowe forteller den unge og lovende BENEE om å inspirere, og hente inspirasjon fra, andre kvinnelige artister. Hun åpner også opp om ærlighet rundt psykisk helse, og hvordan hun håndterer sitt noe ukonvensjonelle gjennombrudd under COVID-19.