In Defence of Optimism
William Kentridge explores the optimism of making things—how, even in dire circumstances, there will be people who play, create, and sing. He enlists a local brass band to lead a jolly procession out of the studio and into Johannesburg. But will Kentridge’s two split parts come to an agreement?