Metamorphosis
As William Kentridge explores metamorphosis, sounds are visualized through painting, a shadow turns into a sculpture, time morphs into a film strip, and an abstract blotch becomes an image. Meanwhile, the performers Joanna Dudley and Ann Masina act out a myth from Ovid’s Metamorphoses.