Vanishing Points
William Kentridge investigates how memory connects to place. Using two large blank sheets of paper, the artist draws a fictional colonial landscape, like those he remembers hanging in his childhood dining room. Meanwhile, his doppelgänger draws what he remembers actually seeing in Johannesburg.