A.N.T. Farm
Chyna Parks is a musical prodigy and gifts get her into the Advanced Natural Talents (ANT) program at school. Joined by fellow members Olive and Fletcher, they try to have a fulfilling high school experience, in the face of their hostile peers.
transplANTed
Chyna, Olive, and Fletcher, three kids on the Advanced Natural Talents Programme, are determined to get into the trendiest party and prove they although they may be young, they are also cool.
participANTs
The ANTS want to fit in with the older kids, so they sign up for after school activities; Chyna gets into the cheerleading squad, but is injured and loses her voice, ruining her chances of being in the musical.
Cameron gets cross with Olive, whose locker is next to his, and persuades her the locker is haunted so she will move. However, Olive moves her stuff into Chyna's locker, driving her mad instead.
Chyna suspects her teachers of giving her better grades than she deserves; Cameron and Lexi plan to get a reward for finding the principal's cell phone.
Fletcher repeatedly tries to sweet-talk Chyna, but she doesn't notice because she is too busy feeling sorry for Gibson.