Bordertown
Bud Buckwald, a border patrol agent, is furious when he learns that his daughter is engaged to J.C., his neighbour's nephew; a new anti-immigration law could lead to J.C.'s deportation.
The reverend of Bud's megachurch wants Bud to recruit Ernesto in a bid to collect more money from the growing Mexican population; while Ernesto is initially enchanted by the megachurch's beauty, Maria finds it very annoying.
The Mexifornia population tips from white majority to Latino majority when Maria's sister has a baby, so Bud attempts to redress the balance by having sex with Janice.