Lucky Fred
Fred, a 13-year-old boy, lives many adventures with his robot named Friday, who has the peculiarity of transforming into anything.
Puppy Love
Friday finds an abandoned puppy, but Fred and Brains are the ones who fall in love with the puppy, paying more attention to him than to Friday; Friday suspects that the puppy is not as innocent and adorable as he seems.
Fred's parents are away so, to finally prove how cool he is, he plans to have a huge party and invite all of his classmates.
The Protectors have sent a specialist to Earth by mistake which results in the capture of Agent Brains, leaving Fred and Friday to rescue her and protect the city.