Dr Addison Montgomery is a neonatal surgeon who moves to Los Angeles to join a private practice. Addison and her co-workers have to deal with patients and the practice while still finding time to live their lives.
Addison heads to Los Angeles for a new job, though her new co-workers are not expecting her; her first case at the wellness centre could make or break her reputation with the staff.
Cooper hires someone to help Sam jump-start his new life as a single person; the doctors work with St. Ambrose Hospital's chief of staff to determine the cause of a baby's illness.
Addison needs Pete's assistance in treating a newlywed couple with difficulty consummating the nuptials; Violet urges a patient to leave his wife; Cooper tries to figure out why four sisters have a mysterious illness.
Addison invites her co-workers to a gathering, but no one responds; the wife of Violet's former boyfriend visits the clinic for treatment; Cooper counsels a lovesick young patient; Sam appears on a morning show to promote his book.
Addison cannot stop thinking of Pete; Violet's ex visits the clinic and Cooper is not happy to see him; Naomi and Sam's daughter secretly seeks Addison's medical advice.
Pete treats Charlotte's insomnia, Naomi goes on her first date since college and a patient asks Addison to conceal her fertility from her husband. When trying to help a patient caught between Sam and Cooper, Dell's secret is revealed.