The Faraway Paladin
Turning 15, Will challenges Blood to a fight with real swords as his coming-of-age ceremony; Gus asks Will to lose on purpose; Will doesn't get a chance to ask Gus about what happened that day in the ruins before he heads into battle against Blood.
On the verge of death, Will swears an oath to Gracefeel and rises to challenge Stagnate again; Stagnate tricks Will into fighting his shadow while he goes off to attack Blood and Mary; when he realizes what's going on, Will rushes back to the Temple.