The Synanon Fix
Showcases the expansion and collapse of the Synanon organisation, from its inception as a drug rehabilitation program to its descent into a cult, as told by those who lived through it.
Here Come the Dopefiends
Recovering alcoholic Charles Dederich opens a drug rehabilitation program. Synanon, as he names it, soon attracts celebrities and non-addicts who donate their time and wealth. The community grows into a movement that expands across the country.
A War On Convention
Chuck establishes "The Synanon Religion" and maintains their tax-exempt status; Chuck becomes increasingly authoritative and dictatorial; many members find themselves weighing the benefits and costs of the choices they're forced to make.