Uma Pitada de Magia
Just Add Brains
In an attempt to save Grandma, the girls make a Brain Boosting Bolognese to help decipher the book's clues; at school, they learn that there is such a thing as being too smart for your own good; the mystery of Grandma's past deepens.
The girls attempt to get Mama P. to disclose the mysteries of the past; Kelly is forced to spend the day with her mom to cover for her excessive honesty; Hannah and Darbie butt heads while searching for a way to break Terri's spell.
In order to convince Jake that magic is real, the girls cook three mystery spells for him to sample; the unexpected downsides jeopardize Hannah's chances of winning a school-wide fundraising contest.
When Kelly and Hannah forget Darbie's birthday, they whip up a surprise sugary feast, but a magical mistake causes it to be a celebration they'll never forget. To undo the magic, Darbie must sneak into one of the scariest places in town.