S3, A3: Jack hittar hem till Kyle, men Kyle, som utan vetskap är smittad av det dödliga viruset, är försvunnen. President Palmer förbereder sig inför tv-debatten. Wayne tvingar honom att begrunda de allvarliga anklagelserna mot Anne som har dragits fram i ljuset. En teknisk expert anlitas av CTU för att spela en avgörande roll i situationen med det dödliga viruset.