S3, A13: När man upptäcker att flera högt uppsatta medemmar i The Covenant har mördats skickas Sydney och Vaughn för att hämta Doleacs Agenda för att få ett övertag över lönnmördarna. Men vad ingen vet är att en välkänd kraft jobbar för att bygga upp The Covenant på nytt. Under tiden åker Sydney och Weiss ut på ett uppdrag för att övertyga den hårda säkerhetssystemdesignern Toni Cummings att hjälpa CIA att bryta sig in i ett livsfarligt försvarssystem.