The Leftovers Gladys
S1, A5: Lauries beslutsamhet sätts på prov i efterdyningarna av ett brutalt hatbrott. När hans senaste initiativ för att bevara freden i Mapleton inte räcker till tackar Kevin nej till ett erbjudande om hjälp utifrån. Matt predikar på gatorna.