S8, A14: President Taylors vision om global fred har kullkastats de senaste tretton fruktansvärda timmarna. Situationen blir än värre när det stundande hotet om massförstörelse står klart och tydligt. Taylors idealism blir en konfliktorsak och hon skickar ut Jack Bauer på ett viktigt uppdrag. Rådgivaren Ethan Kanin återvänder.