S1, A1: Jack har just upptäckt att hans tonårsdotter Kimberly har smitit hemifrån då han brådskande blir inkallad till jobbet på CTU CTU. Senatorn och presidentkandidaten David Palmer står under hot att bli mördad. Jack blir ombedd att hålla en stor del av utredningen hemlig från personalen då det finns en misstanke om att någon på CTU är inblandad. Samtidigt ökar hans oro för Kimberlys säkerhet när hans fru beger sig ut med en annan dotters pappa för att hitta deras döttrar.