Join or Die
S1, A1: Efter Boston-massakern blir John Adams impopulär då han är försvarsadvokat åt åtalade brittiska soldater. Han erbjuds plats i den kontinentala kongressen. Efter ett livligt tal tar han farväl av familjen och far mot Philadelphia och en osäker framtid.