Unite or Die
S1, A5: Adams blir USA:s förste vicepresident, men utesluten ur presidetens inre krets. Vänskapen med utrikesminister Jefferson ansträngs. Adams blir president 1796, med bara tre röster mer än Jefferson. Abigail försöker bota makens melankoli.