S5, A7: Blaine tror sig ha den bästa planen för att vinna de nationella mästerskapen, men han tar inte körens kritik särskilt bra när studenterna anklagar honom för att vara för kontrollerande. I New York måste Kurt också handskas med kontrollproblem då alla i bandet inte gillar den lokal som de ska spela sin allra första konsert i. Sue berättar historien bakom sin berömda träningsoverall och får kontakt med sin feminina sida. Musiknumren inkluderar "Into The Groove", "You're My Best Friend", "Nasty", "Rhythm Nation", "Cheek to Cheek" och "The Fox".