S12, A17: Det har skjutits utanför en skola, och poliserna anländer till platsen. Offret är Lester Bakewell, en sergeant i USA:s armé, som var i skolan för att rekrytera. Sipowicz befordras till inspektör. En kvinna anmäler sin hemlösa farbror som försvunnen.