20,000 Days on Earth
Drama och verklighet blandas i den här dokumentären som skildrar ett fiktivt dygn i den internationella kulturikonen och musikern Nick Caves liv. Filmen djupdyker i hur myter, minnen, drömmar, kärlek och förluster formar våra liv varje dag och är samtidigt en intim skildring av Nick Caves konstnärliga process. Vi får också möta de som påverkat hans liv, så som Warren Ellis, Ray Winstone, Blixa Bargeld och Kylie Minogue.