2012: Doomsday
Det är den 21 december 2012. Fyra främlingar dras mot ett ensligt maya-tempel i hjärtat av Mexiko. För mayafolket är det den sista dagen i tideräkningen. För NASA och jordens alla vetenskapsmän är det en enorm naturkatastrof. För oss andra är det domedagen.