Abdelinho
Abdelinho, vars riktiga namn är Abdullah, bor i en liten marockansk stad. Fast i ett extremt tråkigt jobb och fortfarande lever med sin hysteriska mamma, flyr Abdelinho verkligheten genom att dagdrömma om Brasilien, fotboll, hans smittsamma passion för Samba och hans oändliga kärlek till Maria, en huvudskådespelerska i hans favorittelenovela! Hans överflöd avbryts av ankomsten av Amr Taleb, en ultrakonservativ islamisk televangelist som lovar att återföra "ordningen" i den lilla staden och effektivt förinta allas drömmar och ideal.