Adam's Rib
En komisk dramafilm om advokatparet Adam och Amanda Bonner som ställs mot varandra i en uppmärksammad rättssak. Amanda försvarar en kvinna som åtalats för att ha skjutit sin otrogne make, vilket leder till att parets relation sätts på prov både i och utanför rättssalen. Regi: George Cukor. I rollerna: Spencer Tracy, Katharine Hepburn, Judy Holliday, Tom Ewell, David Wayne m.fl. (Adam's Rib)