Anna Karenina
Klassisk Greta Garbo-film efter Leo Tolstojs roman. Anna Karenina är gift med en kall hycklande man som hon hatar. När hon besöker sin bror träffar hon greve Vronskij. De blir förälskade och Anna vill skilja sig från sin man, men detta innebär att hon inte får träffa sin älskade son. Regi: Clarence Brown. I rollerna: Greta Garbo, Fredric March, Freddie Bartholomew, Maureen O’Sullivan, Basil Rathbone m.fl.