Den store Gatsby
Ett romantiskt drama om den mystiske miljonären Jay Gatsby som arrangerar extravaganta fester i hopp om att återvinna sin gamla kärlek, Daisy Buchanan. Genom berättaren Nick Carraway får vi en inblick i Gatsbys värld av rikedom, kärlek och tragedi. Filmen bygger på F. Scott Fitzgeralds klassiska roman. Regi: Jack Clayton. I rollerna: Robert Redford, Mia Farrow, Bruce Dern, Sam Waterston, Karen Black m.fl.