Den store Gatsby
Nick Carraway kommer med författardrömmar till New York våren 1922, en tid som präglades av dekadens, glittrande jazz, alkoholförbud och en överhettad aktiemarknad. Nick träffar miljonären Gatsby och dras in i överklassens fängslande värld av illusioner, omöjlig kärlek & svek. Visionären Baz Luhrmann regisserar och Leonardo DiCaprio gör huvudrollen som Jay Gatsby i den storslagna Den store Gatsby som bygger på den klassiska romanen med samma namn. I övriga roller ser vi bl.a. Carey Mulligan, Tobey Maguire och Isla Fisher.