Gäckande skuggan kommer tillbaka
När en välbärgad krigsmaterielmagnat efterfrågar Charles hjälp då han fruktar för sitt liv, dyker det smarta paret upp för sent för att rädda hans liv, men mellan Martinis och deras letande efter en barnvakt, lyckas de haffa mördaren. William Powell och Myrna Loy spelar i den tredje filmen om det belevade deckarparet Nick och Nora Charles … tillsammans i detta fall med deras åtta månader gamla son Nick Charles, Jr, "Gäckande skuggan kommer tillbaka."