Dödsfällan
Fällan är riggad för en riktigt kul "vem gör det?". Michael Caine, Christopher Reeve och Dyan Cannon spelar i detta komiska mysterium om en dramatiker med ett problem. Sidney Bruhls (Caine) senaste deckare är ett misslyckande. Endast en ny dundersuccé kan rädda hans rykte och stolthet, men Sidney har slut på idéer. Clifford Anderson (Reeve) är en före detta elev till Sidney. Clifford har skrivit sin första pjäs, ett mycket bra mysterium och den enda som har läst det är Sidney Bruhl som glatt medger att han skulle döda för en succé. Det sanna förhållandet mellan Sidney och Clifford är bara en av de många överraskande vändningar i denna förstklassiga thriller.