Döden på Nilen
Hercule Poirots egyptiska semester ombord på en glamorös flodångare förvandlas till ett skrämmande sökande efter en mördare när ett till synes perfekt pars idylliska smekmånad tragiskt förkortas. Denna berättelse om otyglad passion och svartsjuka utspelar sig mot ett episkt landskap och följer en kosmopolitisk grupp, oklanderligt klädda resenärer.