Apache
En av Geronimos underhövdingar, Massai, är den enda apachen som vägrar att kapitulera efter Geronimos död och för ett enmanskrig mot den vite mannen för hans stams rättigheter och kämpar för västern med kniv, pil och pistol. Baserad på romanen "Bronco Apache" av Paul I. Wellman.