USA:s president är på resa genom Kalifornien och ska bland annat passera den lilla staden Suddenly. Tre attentatsmän, vars avsikt är att skjuta presidenten, förskansar sig i ett hus med utsikt mot kortegevägen och tar familjen i huset som gisslan. En nervpirrande väntan tar sin början. Regi: Lewis Allen. I rollerna: Frank Sinatra, Sterling Hayden, James Gleason, Nancy Gates, Willis Bouchey, James O'Hara m.fl. (Suddenly)