”Jag föddes under ovanliga omständigheter.” Så börjar Benjamin Buttons otroliga liv, som bygger på F. Scott Fitzgeralds novell från 1920-talet om en man som föds åttio år gammal och sedan åldras baklänges. Berättelsen tar sin början i slutet av första världskriget, då Benjamin föds i ett romantiskt New Orleans. Vi får sedan följa honom genom livet – under hans tid till sjöss som gammal man, under bombningarna av Pearl Harbor och då han återvänder hem. David Fincher (Zodiac, Fight Club) står för regin och Benjamin och Daisy spelas av Brad Pitt och Cate Blanchett, som kämpar för sin kärlek trots att de åldras åt olika håll. Benjamin Buttons otroliga liv är en storslagen filmresa i tiden – en stark berättelse om livets glädjeämnen och förgänglighet och om kärlek som går bortom tid och rum.