Bergman Island
Ett drama om den hyllade filmregissören Tony som bjuds in till det mytomspunna Fårö under Bergmanveckan. Med på resan är hans fru Chris som hoppas få inspiration till sitt eget filmmanus i det vildvuxna landskapet. Det späckade programmet gör att de upplever ön på varsitt håll och minnen av Chris första kärlek börjar plötsligt göra sig påminda. Gränsen mellan verklighet och fiktion suddas ut och paret glider allt längre ifrån varandra. Regi: Mia Hansen-Løve. I rollerna: Vicky Krieps, Tim Roth, Mia Wasikowska, Anders Danielsen Lie, Grace Delrue, Melinda Kinnaman, Joel Spira m.fl.